Blog, referenties, nieuwsbrief? Help!

toetsenbord-vraagtekenJe hebt een website, mét blog, mét referenties. Want, dacht je ‘we hebben genoeg te vertellen!’ En voor de nieuwsbrief is afgesproken dat die elke maand verschijnt. Maar uhh … je laatste bericht is alweer meer dan 6 maanden oud. Of is dat nieuwste artikel nou al een jaar geleden?

 

Niemand ziet het, gelukkig!

Niemand zoekt oud nieuws, gelukkig …

Bijna iedereen met een website herkent dit. Het geluk is, dat niemand komt kijken om het oude nieuws te zien. Geluk met een bittere nasmaak, dat wel. Want waarom had je ook alweer een website? En die nieuwsbrief? Oh ja, gevonden worden, mensen bereiken.

Een pijnlijk punt, en niet alleen voor eenpitters en kleine ondernemingen. Ook grotere organisaties en bedrijven worstelen hiermee.

“Dat blog kunnen we wel vergeten!”

Wat is het probleem? Heb je te weinig te melden? Welnee, er is juist veel te melden, maar je hebt geen tijd om te bedenken wat. Veel referenties, maar wat is daar nou over te zeggen, we doen toch gewoon ons werk? Een dynamisch vak, maar wat is daar nieuw aan? “Op die manier krijgen we geen nieuwsbrief vol. En dat blog kunnen we ook wel vergeten!” En zo zakt de actualiteit steeds dieper weg in de kelders van de onvindbaarheid.

Iemand moet het doen!

Toch is er een oplossing die altijd werkt: Maak Iemand Verantwoordelijk. Voor de actualiteit op je site, voor het vullen en verschijnen van je nieuwsbrief. Voor het bijhouden van je blog. Het liefst een externe, want die kan zich het gemakkelijkst aan de opdracht (en de doelen!) houden, zonder andere dingen te gaan doen.

Het is mijn vak, dus waarom zou ik iets anders doen?

Nog een paar voordelen van een externe schrijver die je blog, nieuwsbief of referenties schrijft:

  • Schrijven is haar of zijn vak
  • Zij of hij gaat op zoek als er meer ‘nieuws’ nodig is
  • Je krijgt een constante stijl, toon, opzet
  • De actualiteit word überhaupt bijgehouden (en goed)

Tijd om in actie te komen!

Neem contact op voor een afspraak!

Ik kom graag langs om de wensen door te nemen, advies te geven over de beste aanpak.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *